sten stures ben

hejhopp alla vänner. Först och främst vill jag säga GRATTISGRATTISiefterskott (för typ 5e gången) till fina Moa (som har den här bloggen med mig förövrigt) som fyllde 18 igår!!!! Puss på dig♥♥ Sen om typ sådära 8 månader hurraaa......så kan vi fekka tsm!!!! hehe jag är efter jaa.

Sen vill jag påminna alla fina människor om att imorgon, 19 januari, då ska vi fira vår forne konung (typ 1520-tal) Sten Sture och hans förlorade, sönderkrossade ben (obs, det har varit en väldigt viktig tradition för typ tusen år sedan). Firar gör man först genom att kasta snöbollar på varandra föreställande kanonkulor (Sten Stures ben dog av en kanonkula) och sedan äter man kanonkulorna, fast i form av chokladbollar. Värt. bästa traditionen ever♥

Förresten, snackade med en kompis idag vars faster har en båt i västindien. Såå om jag lyckas samla ihop typ sådära 6 tusen till sportlovet dåå jääävlar blire Trinidad/Tobago/Aruba i 2 veckor!!! Man kan ju alltid drömma;)♥

Hejsvejs, nu ska jag jobba med min skulptur och sen kolla på ngn mysig film, planerar att se I am number four eller typ Abduction hehe





Imorgon ska jag lätt äta chokladbollar♥ Bara till ära för Sten Stures ben ofc.


Kommentarer
Postat av: Anna

HAHAHAAAH vaaa vadå sten sturee??? XD :P :O (alla smilisar vi hatar ;) )

2012-01-18 @ 18:13:58
URL: http://annaemmas.blogg.se/
Postat av: agnes

hahahahha, det var någon flummig sida med ovanliga traditioner och helgdagar och så ba fanns den där, så himla bäst♥ (hahaha omg. XD är så dampcpryckig</3)

2012-01-18 @ 19:49:02
Postat av: Jossan

HURRAAA BRUTNA BEN OCH CHOKLADBOLLAR ♥♥♥

2012-01-18 @ 20:43:55
URL: http://unicornkitten.blogg.se/
Postat av: moafoff

hahhaha asså ååå bästa inlägget ever ttyp, dör lite, sten stures ben hahh<3! hahah MEN OMFG, skojar du? ska du kanske till västindien?? jag FÖLJER MED I DIN VÄSKA isåfall bara så du vet.

2012-01-18 @ 22:15:04
URL: http://agnesmoa.blogg.se/
Postat av: agnes

hahaha såbäääst♥♥ hahaha absolut du får säkerligen plats;) nämen om jag lyckas skrapa ihop 6 tusen........hahah men om jag gör det, då ska jag dit!!!!!!

2012-01-18 @ 22:18:38
Postat av: malin

det där var det typ roligaste jag läst på länge!!

2012-01-18 @ 23:17:24
URL: http://malinfotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0